ICanBeYourHeartBeat♥

Fan - Fiction.

Klik Untuk Tumbesaran.

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera. Korang Buat Apa ? Sihat ? Alhamdullilah. Sekarang Ramai Gila Buat Fan Fiction Kan ? So, Kalau aku Fikir Fikir Aku pon teringin nak buat. HAHA ;D Sebok gila aku nak buat tuh nak buat ni. Aku nak buat fan fiction, Tapi aku punya diadaptasikan daripada novel "Irfan" oleh Sharizan Shahadan. Cerita Dia memang Sedih. Aku ada novel dia. kalau yang ada, apa pendapat korang ?
Watak Utama : Irfan
3_large
Watak Sampingan.
Azli - Abang Irfan Dan Adik Asmah.
Asmah - Kakak Azli Dan Irfan.
Puan Intan - Ibu Kepada Asmah, Azli, Irfan Dan Isteri Kepada Encik Arshad.
Encik Arshad - Ayah Kepada Asmah, Azli, Irfan Dan Suami Kepada Puan Intan.
Synopsis.
"Belajar Rajin rajin. Apabila sudah besar nanti, tolong jaga ayah kamu" suara Puan Intan yng semakin lemah.

 "Saya jaga ibu dan ayah sekali" jawab Irfan kehairanan. Puan Intan hanya mampu tersenyum mendengar kata kata Irfan. 

"Berjanjilah, kamu belajar rajin rajin dan menjaga ayah kamu." ulang Puan Intan lagi. 

"Saya berjanji" kata Irfan sambil menggengam tangan ibunya dengan erat. 

Demi keluarga yang tersayang, Irfan sanggup mengorbankan masa kanak - kanaknya dengan menjual ikan masin dari rumah ke rumah. Semenjak Puan Intan kembali kerahmatullah, Irfan bertekad untuk menjaga ayahnya yang sakit akibat penyakit Parkinson. Mereka menjalani kehidupan yang miskin, sering berlaku salah faham di antara Irfan dan abangnya Azli. Namun sikapnya yang sentiasa beralah, menjadi penyeri kepada keluarganya. mampukah Irfan menunaikan janjinya pada Puan Intan ?

Dah Dengar Kan ? Rasa Rasa Menarik Tak ? Tah Laa Kan ? Tunggulah Bab 1 ;]

« Newer PostOlder Post »